פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה ומשרד החוץ של מקסיקו חתמו על הסכם משותף לסייע ל-50 הקונסוליות של מקסיקו ברחבי ארצות הברית בהתמודדות עם דעות קדומות ואפליה

  • ספטמבר 25, 2017

ניו יורק, 19 בספטמבר 2017 …

הליגה נגד השמצה (ADL) ומשרד החוץ של מקסיקו חתמו על הסכם להקמת מסגרת שתפעל בכל רחבי ארצות הברית למתן סיוע לאנשים ממוצא מקסיקני שנפלו קורבן לאפליה, לדעות קדומות, לבריונות ולפשעי שנאה.

מסמך ההבנות נחתם ביום שלישי  בניו יורק בידי תת השר לענייני צפון אמריקה, של מקסיקו, השגריר קרלוס סאדה ומנכ"ל הליגה נגד השמצה ג'ונתן גרינבלט. "מסמך ההבנות", סימל את תחילתה הרשמית של שותפות בת שנתיים שמטרתה להיאבק בגל הגואה של פשעי שנאה ושל אפליה נגד אנשים ממוצא מקסיקני ומהגרים המתגוררים בארצות הברית. מסמך ההבנה מבוסס על ערכים המשותפים לליגה נגד השמצה ולממשלת מקסיקו: התנגדות לשנאה ולאפליה; קידום קהילות המבוססות על גיוון אתני וכבוד הדדי; והגנה על זכויותיו של כל אדם.

 בשלב הראשון של התכנית, תשלח הליגה נגד השמצה מומחים לנושא של פשעי שנאה, קבוצות שנאה ואפליה ל-50 הקונסוליות של מקסיקו ברחבי ארצות הברית. המומחים ייפגשו עם סגל הקונסוליה ויערכו סדנאות וידריכו את הסגל כיצד להיאבק בהטרדה, וכן לזהות  פשעי שנאה ולדווח עליהם.

 בשלב השני יעבדו יחד הליגה נגד השמצה ומשרד החוץ של מקסיקו כדי לאסוף מידע אודות מקרים שבהם סובלים אנשים ממוצא מקסיקני מאפליה, ויערכו מסע הסברה משותף כדי להבטיח שנפגעי אפליה יידעו לאן לפנות לקבלת עזרה בעת    .הצורך

"זוהי שותפות שמועילה לשני הצדדים, והיא תסייע להרחיב את פעילותנו נגד אפליה ולעזור לקהילות פגיעות הזקוקות לעזרה. במשך לה ממאה שנים הייתה הליגה נגד השמצה גוף מוביל במאבק נגד דעות קדומות ושנאה בחברה, ובסיוע לנפגעי אפליה להשמיע את קולם", אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה.  "50 הקונסוליות של מקסיקו ברחבי ארצות הברית עומדות בחזית מתן השירותים לקהילות במצוקה.  הדרכה וידע בנושא יסייעו לסגל הקונסוליה להתמודד טוב יותר עם תלונות על אפליה ודעות קדומות וליצור מנגנון למתן מענה מהיר יותר עם קבלת הדיווח הראשון על אפליה".

 תת השר לענייני צפון אמריקה של מקסיקו קרלוס סאדה הדגיש כי:

"זה שנים רבות שיש לנו שותפות פורייה עם הליגה נגד השמצה. המסמך שנחתם יחזק את שיתוף הפעולה בינינו בנקודת זמן חשובה לקהילה המקסיקנית בארצות הברית. אנו מודאגים מהלך הרוח השורר כיום בארצות הברית נגד מהגרים ונגד מקסיקנים. מקסיקו תמשיך להציע סיוע קונסולארי מקיף והגנה לאזרחינו, תוך כבוד לשלטון החוק בארצות הברית ולתמיכת ארגונים כמו הליגה נגד השמצה"

השותפות כבר יצאה לדרך. נכון להיום סיפקה הליגה נגד השמצה שירותי הדרכה למעל 150 מנהלי קשרי קהילה בקונסוליות מקסיקניות, והכשירה את הסגל בקונסוליות המקסיקניות בלאס וגאס, פניקס, סן פרנסיסקו, סקרמנטו, פילדלפיה וניו יורק.

על פי מסמך ההבנה שיתוף הפעולה יתרחב מאוד, ויכלול את כל 50 הקונסוליות של מקסיקו בארצות הברית. תכניות ההדרכה יערכו במהלך 24 החודשים הקרובים בתיאום הדוק עם 26 המשרדים האזוריים של הליגה נגד השמצה, ומומחים מטעם יספקו הדרכה בנושאים שונים לרבות תגובה לאפליה ולפשעי שנאה, זיהוי קבוצות שנאה, הבנת קבוצות ותנועות נגד הגירה ופעילות נגד בריונות ובריונות ברשת.

נוסף על כך, בקרוב תשיק הליגה נגד השמצה מסע הסברה בשפה הספרדית ברשתות החברתיות – “#DenunciaElOdio” – להגברת המודעות בקרב הקהילה ההיספאנית בארצות הברית לחשיבות ולתועלת של זיהוי שנאה, דיווח עליה וחשיפתה.