פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה וארגון חב"ד הבינלאומי בקמפוסים משיקים יוזמה חדשה למאבק באנטישמיות בקמפוסים בארה"ב

  • מרץ 7, 2024
מרץ 6, 2024

 

השותפות החדשה שמה לה למטרה לתמוך בקהילות בקמפוסים ולחנך קהילות על אנטישמיות, השלכותיה והדרכים להיאבק בה
ניו יורק, ניו יורק, 6 במרץ 2024 … ארגון חב"ד הבינלאומי בקמפוסים (COCI) והליגה נגד השמצה (ADL) הכריזו היום על יוזמה משותפת חדשה למאבק באנטישמיות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית.
באמצעות היוזמה, הליגה נגד השמצה תספק למנהלים וסטודנטים של COCI משאבים, סדנאות חינוכיות והכשרה כדי לחזק את המאמצים להעלות את המודעות לאנטישמיות וליצור סביבה בטוחה יותר בקמפוסים לסטודנטים יהודים.
 הליגה ו-COCI גם ישיקו כלי דיווח שיאפשר לקהילות יהודיות בקמפוס לדווח בקלות על מקרים של אנטישמיות. הליגה נגד השמצה תצטרף ל-  COCI Antisemitism Campus Taskforce (ACT), שבאמצעותו הליגה תתמוך ב-COCI בכל ההיבטים של אסטרטגיית הקמפוס שלהם בכל הקשור להבטחת בטיחות הסטודנטים, תגובות לתקריות של אנטישמיות והבטחה שהחיים היהודיים ימשיכו לשגשג בכל מכללה ואוניברסיטה. בארצות הברית.
 "בתקופה שבה אנטישמיות מהווה מקור משמעותי לדאגה , שיתוף הפעולה הזה עם חב"ד הבינלאומי בקמפוסים הוא צעד חיוני במאמצים המתמשכים שלנו להגן על סטודנטים יהודים בקמפוס", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "יש לנו הכבוד לעבוד לצד חב"ד בקידום סביבה בטוחה על מנת שסטודנטים יהודים וכל הסטודנטים יוכלו ללמוד ולצמוח ללא חשש מאפליה".
 בנוסף לתמיכה בתוכניות חינוכיות וכלים לדיווח על תקריות, הליגה נגד השמצה תספק תמיכה והדרכה למנהלי חב"ד ברחבי ארה"ב, תוך הבטחה שיש להם את הכלים והידע לטפל באנטישמיות ביעילות ולטפח סביבות מכילות.
 "יוזמה משותפת זו עם הליגה נגד השמצה מהווה צעד משמעותי במאמצים שלנו לשמור על חיים יהודיים בטוחים ולהיאבק באנטישמיות בקמפוסים, ואנו גאים לאחד כוחות עם הליגה נגד השמצה במאבק בשנאה, אפליה ודעות קדומות", אמר הרב אבי ויינשטיין, נשיא חב"ד הבינלאומי בקמפוסים. "יחד נביא לשינוי בחייהם של סטודנטים יהודים ובקהילת הקמפוס הרחבה יותר".
הליגה נגד השמצה ו-COCI מתכננים להשיק קמפיין לאומי במהלך סתיו 2024, שבאמצעותו הם יקדמו גאווה ואחדות יהודית תוך הצגת היבטים שונים של החיים והזהות היהודית.
היוזמות החדשות מגיעות בתקופה בה תקריות אנטישמיות הגיעו לרמות היסטוריות בארה"ב. בינואר, הליגה נגד השמצה פרסמה נתונים ראשוניים שמצאו בסך הכל 3,291 תקריות בין ה-7 באוקטובר ל-7 בינואר, עלייה של 361 אחוזים לעומת השנה הקודמת, מה שגרם לשנת 2023 להיות השנה הגרועה ביותר מאז החלה הליגה לעקוב אחר הנתונים הללו בשלהי שנות ה-70. בקמפוסים, הליגה רשמה סך של 746 תקריות אנטישמיות מאז 7 באוקטובר עד 20 בפברואר, בהשוואה ל-87 תקריות בלבד באותה מסגרת זמן לפני שנה.