פורסם בכללי.

הליגה נגד השמצה בקריאה לבית הלבן: קראו לאלימות מימין בשמה, התירו את כל הקשרים עם הדוגלים בעליונות הגזע הלבן ופתחו תוכניות פעולה למאבק בהם

  • אוגוסט 14, 2017

הליגה נגד השמצה מגנה בתוקף את האלימות אתמול סביב הפגנת ארגוני הימין בארה"ב והאלימות מצד קבוצות עליונות הגזע הלבן. הליגה נגד השמצה דיווחה בהרחבה על הקיצוניות מצד קבוצות הימין ועל עליית ה"אלט רייט".

הליגה נגד השמצה תומכת בתגובה מצד נבחרי ציבור רבים, אישי ציבור ומנהיגים קהילתיים ומקדמת בברכה את הגינוי של השנאה והאלימות של הנשיא טראמפ.

עם זאת, הליגה אמרה כ הנשיא צריך להתנער באופן ברור מקבוצות עליונות הגזע הלבן בכל צורותיהן.

הליגה נגד השמצה עוקבת אחר הקיצוניות בארה"ב. הרצח המזוויע אמש והאלימות מצד החשוד, אשר יש לו קשר לאידיאולוגיה של עליונות הגזע הלבן, יכולים להיות המקרים האחרונים בשורה של רציחות הקשורות לקיצוניות מימין ולטרור מקומי.

הליגה נגד השמצה קוראת לרשויות לחקור ביסודיות את המקרה ולהתייחס אליו כטרור מקומי ולהביא במהירות לדין את האחראים למותו של אזרח אחד ולפציעתם של עשרות נוספים בהפגנה אתמול.

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, מסר את ההודעה הבאה:

"ההתכנסות של גורמי שנאה קיצוניים אמש בשארלוטסוויל היא דבר שלא ראינו לפחות עשור והיא ממשיכה דפוס מטריד: הקיצוניים הללו מתחזקים ועושים כל מאמץ לנצל את הנראות שלהם למטרותיהם מלאות השנאה.

עכשיו זה הזמן שמנהיגינו מכל הקצוות יתנו שם לשנאה. זה הרגע בו נדרשת מנהיגות מוסרית. הנשיא טראמפ צריך להכיר בכך כי זה אינו עניין של שוויון בין שני צדדים עם טענות דומות. אין שום הצדקה לעליונות הגזע הלבן ושום מקום לקנאות הזו. זה לא אמריקני וזה צריך להיות מגונה ללא כל היסוס.

אנו קוראים לבית הלבן לסיים כל קשר שיש לצוות עם הקיצוניים הללו. אין שום הצדקה להעסיק אנשים אשר מצדיקים רטוריקה מלאת שנאה והסתה. הם לא משרתים את הערכים הגלומים בחוקה שלנו או את האינטרסים של העם האמריקני.

אנו ציפינו כי זה יהיה הכינוס הגדול ביותר של דוגלי עליונות הגז הלבן מזה עשור. לצערנו, התברר כי זה היה גם אחד מהכינוסים האלימים ביותר. הליגה נגד השמצה משמיעה את קולות האזעקה לגבי טרור מבית ופשעי שנאה באמריקה, זה זמן. האיום המתמיד הזה דורש משאבים מתמידים.

כבר מזמן היה על הנשיא טראמפ לפתח תוכנית למאבק בדוגלי עליונות הגזע הלבן ובכל צורות השנאה, כולל השקעה בקרנות למאבק בקיצוניות האלימה מכל קצוות הקשת. אנו עומדים נכונים על מנת להיות שותפים במאמץ הזה. ללא גינוי ברור ותוכנית פעולה, הקיצוניים הללו רק מתחזקים ומתעצמים".