פורסם בכללי.

ההחלטה בנושא הכותל תחליש את הקשרים בין ישראל ובין יהדות ארה"ב

  • יוני 28, 2017

הליגה נגד השמצה: ההחלטה בנושא הכותל תחליש את הקשרים בין ישראל ובין יהדות ארה"ב

ניו יורק, 26 ביוני 2017

הליגה נגד השמצה (ADL) הביעה היום אכזבה רבה לנוכח החלטת ממשלת ישראל להקפיא את יישום מתווה הכותל. הליגה קראה להנהגה הפוליטית והדתית של מדינת ישראל להטות אוזן לזעקה שנשמעה בעקבות ההחלטה ואמרה כי הקפאת המתווה מערערת את האמון והסולידריות בין יהדות ארה"ב וישראל.

ב-25 ביוני, רה"מ בנימין נתניהו הקפיא את מתווה הכותל שאושר ע"י הממשלה ב-2016, שקבע כי תוקם רחבת תפילה שוויונית בכותל המערבי בירושלים. זאת, בעקבות קריאות של שותפיו הקואליציונים מהמפלגות החרדיות לבטלו.

"הזעקה הנרחבת מכל רחבי הקשת הדתית והפוליטית היא עדות לכך שהקפאת המתווה הינה מקור לתסכול ברמה האישית בעבור מיליוני יהודים בתפוצות ובישראל", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה. "ההחלטה הינה מכה לאלו מאיתנו התומכים בפלורליזם דתי בחברה הישראלית. זה יחליש את הקשרים בין ישראל ובין הקהילה היהודית בארה"ב, שמרביתה איננה אורתודוכסית ושתושפע לרעה מההחלטה".

מר גרינבלט הוסיף: "המתווה התקבל בהתלהבות רבה כפשרה חשובה וקנסטרוקטיבית בקרב אישי דת ואנשי ממשל, בהם רה"מ בנימין נתניהו, שהביע את מחויבותו לנושא שוב ושוב. אנו קוראים לרה"מ לאשר מחדש את מחויבותו להכלת כל היהודים ולהשקיע מאמץ על מנת לבנות מחדש את האמון והתמיכה. חשוב מאוד שהממשלה תבהיר באופן מידי ומפורט כיצד בכוונתה להבטיח שישראל תמשיך להכיל את כל זרמי הקהילה היהודית".

עם ההודעה על המתווה, הליגה קידמה אותו בברכה, וכינתה אותו "החלטה היסטורית". בעקבות עיכובים רבים, הליגה קראה לממשלת ישראל ליישם את המתווה הן בדברים פומביים שהשמיעה והן בפגישות עם פקידי ממשל בכירים.