פורסם בכללי.

דר' שרון נזריאן תוביל את פעילותה של הליגה נגד השמצה בזירה הבין-לאומית

  • ספטמבר 12, 2017

ניו יורק, 6 בספטמבר 2017…

הליגה נגד השמצה הודיעה היום כי דר' שרון נזריאן, אשת אקדמיה ופילנתרופית עתירת הישגים המתמחה בנושאי מדיניות בין-לאומית, תשמש כסגנית נשיא בכירה לעניינים בין-לאומיים בליגה. בתפקידה, תוביל נזריאן את מלחמתה של הליגה באנטישמיות ובשנאה ברחבי העולם, וכן תהיה אחראית על נציגות הליגה בישראל. היא תוצב במשרדי הליגה נגד השמצה בלוס אנג'לס ותדווח ישירות למנכ"ל העולמי ג'ונת'ן גרינבלט.

נזריאן השלימה תואר שני ודוקטורט במדעי המדינה עם התמחות בכלכלה פוליטית ובפיתוח כלכלי באוניברסיטת דרום קליפורניה (USC), ואף שימשה שנים רבות כמרצה במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת קליפורניה (UCLA). בנוסף, נזריאן הקימה את מרכז יונס וסוראיה נזריאן ללימודי ישראל באוניברסיטת קליפורניה ומשמשת בו כיו"ר הועדה המייעצת.

נזריאן חברה בארגון Council on Foreign Relations) CFR), ועבודתה בתחום המדיניות הבין-לאומית כללה ועדות חקירה באפגניסטאן, קובה, צ. קוריאה ודרום סודאן. היא שימשה כמשקיפה בבחירות באוקראינה וכן לקחה חלק בפעילות אקדמית באזרבייג'ן, מצרים, ישראל וערב הסעודית.

"בזכות נסיונה העשיר של שרון באקדמיה, בפילנתרופיה, ובמדיניות בין-לאומית היא המועמדת המושלמת להוביל מאמצי הליגה בזירה הבין-לאומית", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "היא מביאה עמה ניסיון ופרספקטיבה יוצאות דופן, מהם אנו יוצאים נשכרים הן במסגרת תפקידה והן כחלק מההנהגה הבכירה של הליגה, בעודנו ממשיכים במאבק באנטישמיות ובשנאה על צורותיהן השונות, וכן בקידום צדק ויחס הוגן לכל".

"כיום יותר מתמיד, ברור שהליגה נגד השמצה חיונית – בארה"ב ומחוצה לה – למאבק בשנאה ובגזענות ולהובלת המאמץ ליצירת שיתופי פעולה בעולם", אמרה שרון נזריאן, סגנית נשיא בכירה לעניינים בין-לאומיים. "אני נרגשת להצטרף לליגה נגד השמצה ולהוסיף להישגיה הרבים עד כה".

ג'ין ד. בלוק, העומד בראש אוניברסיטת UCLA אמר על מנהיגותה של נזריאן כדלקמן:

"אני סמוך ובטוח כי הליגה נגד השמצה תצא נשכרת מהצטרפותה של דר' שרון נזריאן כסגנית נשיא בכירה לעניינים בין-לאומיים. באוניברסיטת UCLA, הרימה שרון תרומה חשובה כשייסדה ועמדה בראש הועדה המייעצת של מרכז יונס וסוראיה נזריאן ללימודי ישראל, שם היא פועלת להבטיח כי המרכז יספק את מיטב התכניות אודות ישראל. היא גם מלמדת במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטה ומשמשת חברה בהנהלת הקרן שלה. היא חכמה, אנרגטית ומגלה חמלה, וברצוני להביע את קורת רוחי מכך שהיא תחלוק את כשרונותיה עם הליגה נגד השמצה."

המחלקה הבין-לאומית בליגה נגד השמצה מקדמת את חזון הליגה ברחבי העולם, היינו נאבקת באנטישמיות, בגזענות ובדעות קדומות; דואגת לבטחונן של קהילות יהודיות ברחבי העולם וכן פועלת למען מדינת ישראל בטוחה ודמוקרטית. צוות המחלקה פרוש בניו-יורק, בוושינגטון הבירה ובירושלים והוא פועל עם שותפים ברחבי העולם באמצעות תכניות ומידע אודות אנטישמיות, פשעי שנאה, שנאה ברשת וחינוך נגד דעות קדומות. הוא גם פועל נגד מסע הדה-לגיטימציה של ישראל. הליגה נגד השמצה שמה דגש מיוחד על אירופה, אמריקה הלאטינית וישראל, אך היא פועלת גם למען קהילות יהודיות רבות ברחבי העולם אשר מתמודדות עם אנטישמיות.

מאז שנת 2000, משמשת שרון כנשיאת הקרן משפחתית על-שם יונס וסוראיה נזריאן, אשר מתמקדת בחינוך ובמדיניות ציבורית. לקרן משרד בישראל הנקרא "קרן אמא" (Ima Foundation). שרון גם חברת דירקטוריון ב-  Crown Center for Middle East Studies University באוניברסיטת ברנדייס; ב- Pacific Council on International Policy; וכן ב- Center of Middle East Public Policy at RAND Corporation. נזריאן משמשת גם כסגנית יו"ר של  West Coast Board of the American Society of the University of Haifa וכן כחברה בדירקטוריון של HIAS) Hebrew Immigrant Aid Society) ושל Jewish Federation of Greater Los Angeles. נזריאן היגרה בגיל צעיר לארה"ב מאיראן והיא בת למשפחה יהודיה ממוצא פרסי בעלת קשר עז לישראל.