פורסם בכללי.

ארגונים יהודיים מובילים בשבע מדינות שונות מקימים את כוח המשימה הגלובלי J7 למאבק באנטישמיות

  • יולי 25, 2023

יוזמה חדשה תחבר בין מנהיגי שבע קהילות יהודיות גדולות בתפוצות לצורך דיון באתגרים משותפים, גיבוש אסטרטגיות מתואמות ושיתוף בדרכי הפעולה הטובות ביותר

בתגובה לעלייה ברמת האנטישמיות ברחבי העולם, הודיעו היום ארגונים יהודיים מרכזיים בארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, צרפת, ארגנטינה ואוסטרליה על הקמת J7, כוח המשימה של הקהילות היהודיות הגדולות למאבק באנטישמיות.

בכוח המשימה יהיו שותפים הארגונים הבאים, המייצגים את המדינות שלהלן:

  • ארצות הברית: הליגה נגד השמצה (ADL), וועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב
  • בריטניה: וועד שליחי הקהילות
  • צרפת: המועצה המייצגת של הארגונים היהודיים (CRIF)
  • גרמניה:המועצה המרכזית של יהודי גרמניה
  • קנדה: המרכז לענייני ישראל והיהודים (CIJA)
  • ארגנטינה: נציגות הארגונים היהודיים בארגנטינה (DAIA)
  • אוסטרליה: הוועד הפועל של יהודי אוסטרליה (ECAJ)

בנוסף להתייעצויות ברמה הגבוהה ביותר, ה-J7 יארגן מספר קבוצות עבודה שיורכבו ממומחים בתחומם מהקהילות השונות, לצורך פיתוח אסטרטגיות וגיבוש תוכניות פעולה בנושאים כגון מדיניות, טכנולוגיה, אבטחה, קיצוניות וחינוך נגד אנטישמיות.

 הקמת כוח המשימה J7  מתרחשת בתקופה בה נתונים מכל רחבי העולם מצביעים על עלייה בכמות התקריות האנטישמיות , על התגברות עמדות אנטישמיות ועל רקע דאגה גוברת בקהילותינו, המתמודדות עם המצב.

מנהיגים משבע הקהילות הללו שיתפו בעמדות שלהם ביחס לחשיבות שיתוף הפעולה ביניהם:

ארגנטינה – ג'ורג' קנובלוביץ', נשיא נציגות הארגונים היהודיים בארגנטינה: "עבור הארגון שלנו ואחת הקהילות היהודיות הגדולות בעולם (והיחידה בדרום אמריקה), להיות חלק מ-J7

 משמעו אחריות אדירה. J7  יאפשר לנו להבין טוב יותר את האתגרים שיהדות העולם ניצבת מולם בתחומי האנטישמיות, זיכרון השואה ונושאים אחרים שקשורים בשנאה. המשמעות של להיות חלק מ-J7, בהובלת הליגה נגד השמצה, היא שנקודת ההשקפה של יהודי אמריקה הלטינית תגיע לכל רחבי הגלובוס."

אוסטרליה – פטר ורטהיים, מנכ"ל משותף של הוועד הפועל של יהודי אוסטרליה: "אנטישמיות היא מחלה שמאכלת את היסודות בכל מקום שבו היא רווחת. אין לה גבולות גיאוגרפיים והיא לא ייחודית לאידיאולוגיה או אמונה מסוימת. מדובר בתופעה גלובלית שדורשת מענה גלובלי. כגוף הנבחר המייצג הבכיר ביותר של יהדות אוסטרליה, אנו שמחים להצטרף לעמיתינו מארגונים יהודיים המייצגים קהילות משמעותיות נוספות בתפוצות, במטרה לתאם את מאמצינו למאבק באנטישמיות ולמקסם את השפעתנו ככל האפשר."

קנדה – שמעון פוגל, נשיא ומנכ"ל המרכז לענייני ישראל והיהודים: "מה שמתחיל עם היהודים, לעולם לא מסתיים ביהודים. חובה עלינו ברמה הגלובלית להיאבק באנטישמיות; הניסיון והעוצמה של קואליציית ה-J7 הם זרז משמעותי לנקיטת פעולה אוניברסלית."

צרפת – רוברט אג'נה, מנהל המועצה המייצגת של הארגונים היהודיים: "האנטישמיות אמנם נוכחת בכל מקום בעולם, אך באירופה היא הגיעה לשיא. יחד עם כוח המשימה של J7

 נבחן את עלייתה המחודשת של האנטישמיות בכל צורותיה, בין אם תהא זו אנטישמיות מרקע איסלאמיסטי, אנטישמיות קונספירטיבית או שנאת ישראל והכחשת שואה – בכל מקום שבו תופיע. יחד נעקוב אחר ביטויי השנאה וניאבק למען עתיד טוב יותר."

גרמניה – ד"ר יוזף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה: "האינטרנט, כאמצעי לתקשורת מהירה וקלה, מטשטש יותר ויותר את הגבולות הלאומיים. בדומה לכך, רשתות אנטישמיות, טקטיקות והתפתחויות – אינם מתחשבים בגבולות הלאומיים. אנו מברכים על הזדמנות נוספת זו לחילופי מידע בפורמט של J7, שתקל על הקשר בין נציגי הקהילות היהודיות ברמה זו. יחד נוכל לפנות למוסדות, או חברות, שפועלים ברמה הגלובלית ולאחד מאמצים במאבקנו באנטישמיות."

בריטניה –  מארי ון דר זיל, נשיאת ועד שליחי הקהילות: "האנטישמיות אינה יודעת גבולות גיאוגרפיים. ועד שליחי הקהילות מצפה בכיליון עיניים להיות חלק מקואליציה בין-לאומית של ארגונים יהודיים מובילים, הניצבים כולם בחזית המאבק מול האתגרים שמציבה השנאה הגלובלית הזו. שיתוף הפעולה יאפשר לנו לחזק את יכולתנו להתמודד עם האנטישמיות בכל מקום שבו היא מופיעה."

ארצות הברית – ויליאם דארוף, מנכ"ל וועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים המרכזיים: "האנטישמיות, שהיא השנאה העתיקה בעולם, לא נראית היום כפי שנראתה בעבר וגם אינה מתפשטת באותו האופן. התיעוב שפעם הורגש כלפי יהודים מסוימים, או כלפי הפולחן היהודי, שלח גרורות והפך להאשמה של העם היהודי ומדינת היהודים בכל תחלואי העולם. המדיה החברתית מאפשרת לשנאה אנטישמית לחצות גבולות ולהתפשט בקלות רבה יותר מאשר בעבר. משכך, חובה על הקהילות היהודיות הגדולות בתפוצות לקיים שיח שוטף כדי לפתח אסטרטגיות למאבק בהתפשטות הזדונית של האנטישמיות. מה שמשפיע על קהילה אחת משפיע על כולנו גם יחד."

ארצות הברית – ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה: "האנטישמיות במגמת עלייה ברחבי העולם, בדגש על מדינות שבהן קיימות אוכלוסיות יהודיות גדולות. האיומים כלפי הקהילות שלנו אינם יודעים גבולות גיאוגרפיים ואינם מוגבלים ליבשת זו או אחרת. עלינו היה להידרש לאתגרים הללו בפעולה משותפת. קואליציה חדשה זו של ארגונים מרכזיים המייצגים שבע קהילות גדולות בתפוצות, בדמוקרטיות ליברליות, תהווה מסגרת רשמית לשיתוף פעולה, ייעוץ וניסוח תגובות גלובליות לאיומים אנטישמיים נגד העם היהודי."

מנהיגי ה-J7 ייפגשו באופן שוטף, ווירטואלי או פיזי, לרבות במסגרת וועידת הפסגה של הליגה נגד השמצה לשנת 2024 "לעולם לא זה עכשיו", שתתקיים בין ה-4 ל-7 למרץ 2024.