פורסם בכללי.

אנטישמיות בפייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק בתגובה לסבב האלימות במזרח התיכון

  • מאי 21, 2021

19 במאי 2021

עם כניסתו של העימות הצבאי הקטלני בין ישראל וחמאס לשבוע השני שלו, הליגה נגד השמצה בדקה ומצאה לקט מטריד במיוחד של פוסטים אנטישמיים סביב הסכסוך בפייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק.

נראה שחלק ניכר מן התוכן מפורסם ע"י יחידים העושים שימוש בסטריאוטיפים אנטישמיים (במה שאינו אלא תגובה שגויה לכעסם על הסבל הפלסטיני) אך אכן קיימת אפשרות שאנטישמיים מנצלים את האירועים הנוכחיים כדי לשלב אותם ברטוריקה הקנאית הרגילה שלהם.

כך או כך, בימים אלו שבהם נרשמים שיאים היסטוריים של תקריות אנטישמיות וכאשר יהודים בכל רחבי העולם הופכים לשעיר לעזאזל וחשים פגיעים על רקע מעשיה של ממשלת ישראל –  פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק מאפשרות את הפצת האנטישמיות.

אינסטגרם:

  • תמונה של אדולף היטלר מחייך ולידה הכיתוב "היטלר❤רוצח היהודים טרוריסט❤ #freepalestine #freealquds #muslim #muslimah #gaza #gazaunderattack #fuckisrael"

דגל ישראלי ומגן דוד ולידו הכיתוב "פדופילים עושים שימוש בסמל הזה כדי לפגוש אחד את השני #idf #israel #jews #talmud".

  • פוסט הטוען שיהודים הם אויביהם של של המוסלמים, על בסיס פסוק בקוראן שלפיו "בוודאי תמצאו שהעוינים ביותר כלפי המאמינים הם היהודים ואלו שמשתפים אחרים עם אללה", לצד ההאשטגים #palestine #freepalestine #israel #hamas #jews
  • סרטון ווידאו ולצידו כיתוב הטוען שלאורך ההיסטוריה היהודים היהודים אחראים על דיכוי חפים מפשע. "פינוי אנשים מבתיהם ועקירתם אינם תופעה חדשה בקרב ישראל", כך על פי הפוסט.
  • תמונה של בניין הרוס ולצדה האשטגים המקדמים תיאוריות קונספירציה אנטישמיות #Israel #Terrorism #Zionism #Satanism #Rothschild #Netanyahu #KhazarianMafia
  • למעלה מ-40 אלף פוסטים תחת ההאשטג #covid1948, המרמזים שהקמת מדינת ישראל גרמה להפצת נגיף קטלני בקרב האנושות.
  • פוסט המתאר את ניצולי השואה והפליטים שהגיעו לפלשתינה ב-1947 כ"פרזיטים".

פייסבוק

  • שרשור ארוך בנושא הכחשת שואה בקבוצה "בני אדם נגד השואה", המונה 2300 חברים. שרשור זה כולל פוסט שהוא פוטומונטאז', המשווה את הדמויות של היטלר והרדיפה הנאצית אחרי יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה – לדמויות של בנימין נתניהו ואנשי צבא ישראלים. בין התגובות: "תרמית השואה" ; "כל ענין השואה מוגזם לחלוטין. המספרים הם ללא ספק בולשיט…" ; "הפסיכים האלה ששולטים בתקשורת פשוט הופכים הכול" ; "הם ממש נואשים שנזכור את ששת מיליון השקרים שלהם."
  • בתגובות לפוסט על ההפצצות הישראליות בעזה בקבוצה "בני אדם נגד הציונות," אחד המגיבים כתב: "נראה לכם שאפשר לבנות מטחנת בשר ענקית כמו ב-The Machine של פינק פלויד ולטחון בה את מי או מה שאפשר מהם ונשווק את זה כבשר כשר מבושל לאחרים שבהם."

  • בפוסט נוסף בקבוצה "בני אדם נגד הציונות" אחד המגיבים ציטט אתר אנטישמי: "יהודים הם פעמים רבות חיל החלוץ כשמדובר על רמיסת המנהגים הנוצריים והכבוד האנושי ויצירת ניוון חברתי, בין אם בחתירה תחת התפקידים המגדריים ומוסד הנישואין ובין אם מדובר על מתירנות מינית, פורנוגרפיה או הפלות."

בפוסט בקבוצה "פלסטין" שבה 88,000 חברים, אחד המגיבים כתב: "לעולם אל תעשו טובות לציונים (יהודים) כי הטבע שלהם הוא לדקור בגב את מי שמושיע אותם."

בפוסט אחר בקבוצה "פלסטין" אחד המגיבים כתב: "אילו אדולף היטלר היה הורג את כל היהודים ביום ההוא, העולם לא היה חוזה היום במעשים הברבריים והאכזריים של ישראל."

 

 

 

 

 

 

בפוסט בקבוצה "החרימו את ישראל…תמכו ב-BDS", שבה 33,000 חברים, אחד המגיבים פרסם את התוכן המלא של כתבה שבה נאמר, בין היתר:

"…האמנתי בהרבה ממה ש[יהודים] טוענים על השואה מבלי לפקפק, אך מתברר שאלו למעשה טענות שקריות…למדתי על ההיסטוריה היהודית של רדיפת בצע, גניבה, שקר ותרמית ועל הפרקטיקות העסקיות המפוקפקות שלהם, כולל הלוואות בריבית. למדתי על התפקיד שהם מילאו בתנועה ההומוסקסואלית הרדיקלית, בתנועה הפמיניסטית הרדיקלית, בתעשיית הפורנו וכן על ייצוג היתר שלהם בתעשיית ההפלות. למדתי על חלקם בפשע המאורגן, בסחר בעבדים, בתנועה לזכויות האזרח ובקומוניזם, אידיאולוגיה שאחראית למותם של מיליוני חסרי שם ולדיכוי של מיליונים רבים אחרים."

טיקטוק

  • בפוסט בטיקטוק הופץ סרטון של אימאם הנואם על אודות פסוק מן הקוראן: "'ודאי תמצאו, שוב ושוב, כי אלו שנושאים בליבם את השנאה, העוינות והטינה הגדולה ביותר כלפיכם, יהיו היהודים'. כך שכעת האויב המסוכן ביותר בעולם מבחינתכם אחראי עליכם." לצד הסרטון פורסם הכיתוב "היהודים הציונים מגשימים את הפסוק הזה בקוראן, ראו כיצד הם מתנהגים היום."

סרטון ווידאו ובו נראה יהודי אורתודוכסי, ככל הנראה במקום כלשהו בארה"ב, חומק מציפורים שעפות לעברו ולידו הכיתוב: קוורקסאק יאהודי [באזרית "יהודי פחדן"] 😂 # iran # freepalestine # covid1948 הדבר מדגיש עד כמה יהודים ברחבי העולם מואשמים באלימות בעזה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סרטון ווידאו שבו מופיע איש תיאוריות הקונספירציה דיוויד איקה, הטוען כי משפחת הבנקאים רוטשילד שולטת במדינת ישראל, בארה"ב, בבריטניה ובאיחוד האירופי, מה שמאפשר לישראל לחמוק מ-"רצח המוני מזורגג שוב ושוב." הפוסט כלל את ההאשטג #freepalestine.