פורסם בכללי.

אות הליגה נגד השמצה ע"ש  נח קליגר להנצחת זיכרון השואה 

  • יוני 17, 2019

ב-29 בינואר 2019, הוענק לראשונה אות הליגה נגד השמצה  ע"ש נח קליגר להנצחת זכרון השואה לרב ישראל מאיר לאו ולעדי אלטשולר. האות הוענק במעמד בני משפחת קליגר באירוע מיוחד בבית שגרירת צרפת בישראל, גב' הלן לה גל.

הליגה נגד השמצה נלחמת באנטישמיות, בגזענות ובשנאה באשר הן מזה למעלה ממאה שנים. מתוך מחויבות עמוקה לכך שההיסטוריה לא תחזור על עצמה, משקיעה הליגה נגד השמצה מאמצים רבים בלימוד לקחי העבר ובחינוך לשיח מכבד וסובלני. נח קליגר ז"ל הקדיש את חייו – בכתיבה, לימוד ושיח – להנחלת מסר זה לדורות הבאים. לעולם לא עוד.

כמחווה לזכרו של נח קליגר, יזמה הליגה את אות הליגה נגד השמצה ע"ש נח קליגר להנצחת זכרון השואה המוענק לאלו המקדישים אף הם את חייהם למטרה נעלה זו.

הזוכים לשנת 2019:

הרב ישראל מאיר לאו, דמות מופת בעולם היהודי ובכלל, ניצול שואה בעצמו ואיש חינוך. לשעבר, הרב הראשי לישראל וכיום מכהן כיו"ר מועצת "יד ושם". הרב לאו מקדיש את חייו להנצחת זכר השואה. הוא כתב רבות אודות חוק ומסורת יהודיים וזכה בפרס ישראל על פועלו. 

עדי אלטשולר, ילידת ישראל, יזמית חברתית ומייסדת מיזם "זכרון בסלון" שנועד להנגיש את זכרון השואה בצורה משמעותית ואינטימית. עדי נולדה וגדלה בהוד השרון והפכה ליזמית חברתית כבר בגיל 16, כאשר הקימה את הארגון "כנפיים של קרמבו", תנועת נוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים.