פורסם בכללי.

סיום פרויקט חינוכי של הליגה בחיפה – מיהו האחר?

  • אוגוסט 7, 2017

מפגש של תלמידים משני בתי ספר בחיפה, יהודי וערבי אשר נערך בתוך כתלי מוסד לילדים בעלי צרכים מיוחדים העצים למשתתפים את חווית "מיהו האחר". "האחר" במקרה זה הוא הילד מדת שונה בבית ספר בחיפה, אך הוא גם הילד החוסה במוסד לילדים "הלב הקדוש" אשר מקבל לשורותיו ילדים מגילאים שונים ומדתות שונות.

המפגש התקיים לאחר סדרת סדנאות חינוכיות של הליגה בכל בית ספר בנפרד – בית הספר הערבי "מאר אליאס", ובית הספר "עירוני ה". במהלך השנה עסקו התלמידים בנושאי סטריאוטיפים והכרת האחר ומפגש זה, בפעם הראשונה אפשר לתלמידים הן פגישה ביניהם כתלמידים יהודים וערבים, והן מפגש עם החוסים במוסד. המפגש התנהל באווירה יצירתית ושמחה שכללה פעילות של קבוצות מעורבות של התלמידים בפעילות של עבודות יצירה, מוזיקה, בלונים, ומתנפחים עם התלמידים החוסים במוסד "לב הקדוש". כמו כן נערכה פעילות חינוכית של הליגה נגד השמצה לשבירת הקרח בין התלמידים היהודים והערבים. המפגש העצים עבור כולם את משמעות המפגש עם "האחר" וכן שם דגש על ערכים בסיסיים של אנושיות וחמלה.

המשובים היו מחממי לב: "הילדים שפגשתי היום מדהימים ולימדו אותי בעצמם שצריך לשמוח במה שיש ותמיר לזכור לחייך גם אם קצת קשה. אשמח לחזור לפה שוב". אחר כתב :"אני חושב שכולנו בני אדם ולא משנה מה הקושי של כל אחד מאיתנו". תלמידה אחרת ציינה כי התחברה לתלמידה מבית הספר הערבי ומקווה לשמור עמה על קשר. התלמידים אף ציינו את היחס מעורר ההשראה של צוות מוסד "הלב הקדוש" ואת חשיבות הבאת קבוצות אחרות למפגשים שכאלו גם בעתיד.

(פורסם ב 1.6.15)